Kancelaria

Godziny otwarcia kancelarii parafialnej:

  • godz. 16.30-17.30 w poniedziałek, środę i piątek
  • godz. 9.30-11.00 we wtorek i czwartek

  tel: 12 431-22-77;  fax: 12 429-54-07

Ważne !!!

Parafia św. Mikołaja nie prowadzi korespondencji urzędowej drogą elektroniczną.
Wszelkie sprawy należy załatwiać bezpośrednio w kancelarii parafialnej. Zapytania, zgłoszenia i inne kwestie wymagające udzielenia urzędowej odpowiedzi, należy przesyłać w tradycyjnej formie papierowej, własnoręcznie podpisane.

Sakrament chrztu

  •  w I i III niedziele m-ca podczas Mszy św. o godz. 13.00;
  • katecheza przedchrzcielna dla rodziców i rodziców chrzestnych w sobotę przed niedzielą chrztu, po Mszy św. wieczornej o godz. 18.30

Dokumenty potrzebne do sakramentu Chrztu św.:

  • odpis aktu urodzenia dziecka z USC (do wglądu)
  • odpis aktu małżeństwa rodziców z USC (do wglądu)
  • świadectwo ślubu kościelnego rodziców
  • dane chrzestnych – imię i nazwisko, wiek, adres
  • zaświadczenia dla chrzestnych z parafii ich zamieszkania, że są wierzącymi i praktykującymi katolikami

Ważne !!!

Chrzest powinien odbyć się w parafii zamieszkania. W przypadku, gdy chcemy ochrzcić dziecko w innym kościele, wymagana jest zgoda na chrzest poza parafią.

Kto może być chrzestnym?

Rodzice chrzestni powinni mieć ukończone 16 lat. Muszą być katolikami, którzy wyznają swą wiarę życiem zgodnym z nauką Kościoła. 

Nie są dopuszczane do pełnienia tej funkcji osoby, które żyją w niesakramentalnych związkach małżeńskich oraz młodzież, która nie uczęszcza na naukę religii.

  • Termin do uzgodnienia.
  • Narzeczeni winni się zgłosić w kancelarii parafialnej 3 miesiące przed ślubem w godzinach dyżurów.

Ważne !!!

Spisanie protokołu przedślubnego zajmuje około 40 minut i wymaga uprzedniego umówienia się w tym celu na konkretny termin, drogą telefoniczną lub mailową!

Dokumenty potrzebne do spisania protokołu przedślubnego:

  1. dokumenty konkordatowe z Urzędu Stanu Cywilnego (3 egz.) ważne przez 6 miesięcy
  2. metryki Chrztu św. do ślubu z adnotacją o bierzmowaniu, a jeśli takiej nie ma, to dodatkowo zaświadczenie o bierzmowaniu (ważne 6 miesięcy)
  3. dowody osobiste
  4. ostatnie świadectwa z katechizacji
  5. zaświadczenie z poradni rodzinnej
  6. świadectwa ukończenia katechez przedmałżeńskich
  7. świadectwo zgonu współmałżonka – dla wdowy/wdowca.

Ważne !!!

Do spisania protokołu przedślubnego narzeczeni muszą przedstawić dokumenty wymienione w pkt. 1,2,3 oraz 7 (jeśli dotyczy). Pozostałe zaświadczenia mogą być doniesione później.

Młodzież klas 7 i 8 szkół podstawowych z terenu parafii jest objęta cotygodniowym przygotowaniem do sakramentu bierzmowania. 

Pogrzeb

Po uzgodnieniu daty i godziny pogrzebu w biurze cmentarza, bliscy zmarłego zgłaszają się w kancelarii parafialnej.

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia pogrzebu:

  1. odpis aktu zgonu z Urzędu Stanu Cywilnego (do wglądu)
  2. zaświadczenie o udzieleniu Sakramentów św. przed śmiercią (jeśli było wydane)

Ważne !!!

Pogrzeb chrześcijański jest liturgią, która powinna odzwierciedlać rzeczywistą więź zmarłego z Kościołem oraz wyrażać i umacniać wiarę zgromadzonej wspólnoty w życie wieczne.

Zachęcamy usilnie bliskich i przyjaciół zmarłego,  aby będąc w stanie łaski uświęcającej – przyjęli podczas Mszy Św. pogrzebowej Komunię Świętą, która jest najcenniejszym darem dla zmarłego.

Nabożeństwa i modlitwy za zmarłych:

  • modlitewne pożegnanie zmarłych – w każdą najbliższą niedzielę po pogrzebie podczas Mszy św.
  • całoroczne wypominki z nabożeństwem
  • w każdą niedzielę przed Mszą św., o godz. 8.00, lub 13.00.
  • w III niedzielę m-ca o godz. 18.30
  • o godz. 19.00 Msza św. za zmarłych wypominanych.
  • jednorazowe wypominki – przez cały m-c listopad Różaniec za zmarłych pół godziny przed wieczorną Mszą św.